Eos start niet ook geen lampjes

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Eos start niet ook geen lampjes

Mijn EOS (2007 2.0 FSI) wil sinds deze week niet starten. En hij is heel vochtig binnen. (zowel achter bijrijdersstoel als in de achterbak)
      dit terwijl ik pas alles in de krytox heb gezet, en alle slangetjes doorgeblazen met wat waterdruk (plantenspuit) (En het daarna volgens mij nauwelijks geregend heeft)
      Ik heb er afgelopen tijd zeer weinig mee gereden, en als ik reed korte ritjes.
      Hij startte van de week een keer moeizaam, (dus ik vermoedde een zwakke accu (1jr oud)
      Daarna wou hij helemaal niet meer starten (het vroor)
      Ik heb de accu los gehad, en aan de druppel lader gehad. Nu is hij vol, en geeft netjes 12,6volt.
      De auto start echter nog steeds niet.
      Als ik de auto op contact draai, dan gaat bij stand 3 van het contact ook geen enkel lampje branden. Bij volledig doordraaien hoor ik alleen een zacht klikje ergens links van de stuurkolom, (zekeringen kastje?)
      Bij auto op contact stand 3 kan ik wel de ramen bedienen, de radio doet het, en de ventilatie draait. Tevens kan ik het schuifdak openen. maar niet het complete dak!
      via de OBD2 aansluiting kan ik geen contact met de auto maken.
      Ik heb volgens mij alle zekeringen al gecontroleerd, geen kapotte kunnen ontdekken. Heb ik ergens kortsluiting door het vocht? of is het contactslot defect?

achterin heb ik het schuim rond de hydroliek motor nu verwijderd, zodat het daar weer goed schoon en droog is.

ik kan nergens op internet iets vinden over een vergelijkbaar probleem waarbij de waarschuwingslampjes op het dashboard niet aan gaan....

alvast dank voor het meedenken.

Remko
    • Dank voor het filmpje.

Ik ga nog even op zoek naar hoe je dat relais boxje uit de eos krijgt, want die 460 zit precies achter een stuk frame, ik krijg die box er niet uit, en dus kan ik die 2 niet wisselen.

edit,

hier gevonden hoe dat moet, en nu relais gewisseld. HIJ START WEER!!! dank Paul Eric!

alleen nog even uitvinden of ik dat andere relais nog moet vervangen, want die zal er toch wel niet als reserve in hebben gezeten.

The post was edited 1 time, last by Gecko265 ().