Nieuwe eigenaar van oudere Eos

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Nieuwe eigenaar van oudere Eos

      Er is weer een Eos uit 2007 van hand verwisseld and I'm the lucky one! Ik heb 'm gisteren opgehaald en heb al met het dak eraf gereden. Wat was het lekker weer! Ik heb hier al wat rondgesnuffeld en één van de eerste dingen die ik ontdekte is dat ik goed de rubbers moet onderhouden en de afvoerslangetjes geregeld moet doorspoelen. Nu denk ik dat de garage heel hard z'n best heeft gedaan op het poetsen en ze hebben zelfs de rubbers ingevet... maar ik begrijp hier dat dat niet met ieder type vet kan. Wat doe ik nu? Ga ik er met Krytox overheen?

      Ook zag ik bij de aankoop dat de armen in de kofferbak wat condens bevatten. Het is niet supervochtig en hij heeft buiten in de sneeuw gestaan, maar ik vroeg me af wat dat kan zijn? Een afvoerslangetje of toch iets anders?

      Ik ben eerder lid geweest van de keverclub en daar hadden wij geregeld een (puzzel)rit die georganiseerd werd ergens in het land, maar ook car boot sales, kampeer-weekends en ook sleuteldagen. Hebben jullie deze ook?

      Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

      M.vr.gr.
      Chantal
      CB_MyEos :thumbup:

      The post was edited 1 time, last by CB_MyEos ().

    • Hoi Chantal en welkom hier,allereerst wens ik je veel veilige en open kilometers toe.
      Het condens kan door het extreme koude weer komen maar hou het even in de gaten..... Let ook op dat de dakmotor droog ligt deze bevindt zich in het reservewiel compartiment en is ingepakt in schuimrubber.
      Ik denk wel dat er leden zijn die open staan voor jouw suggesties mbt puzzelritten en kofferbak sales enz enz. er is alleen niet een direct persoon die dit organiseerd (misschien iets voor jou?)
      Oh en een fotootje van jouw dame zou ook leuk zijn

      Groetjes,
      Robbie
    • hey Robbie,

      Fijn die tips, dankjewel! Ik zal ernaar kijken! Ik heb een profielfoto, maar jij wil meer zien begrijp ik ;) . Ik heb alleen nog niet zoveel eigen foto's gemaakt, ik heb ze alleen van de dealer. Volgens mij moet ik ook eerst foto's uploaden voordat ik ze hier kan laten zien.

      Ik wil best een keer iets organiseren hoor, leuk om eens met een paar mensen een rit te doen en te gaan picknicken bijvoorbeeld. Waar kan ik het best een polletje plaatsen voor de animo?

      n.b. foto's plaatsen is gelukt

      Screenshot_20260227_185917_Marktplaats.jpgScreenshot_20260227_185808_Marktplaats.jpgScreenshot_20260227_185922_Marktplaats.jpg
      CB_MyEos :thumbup:

      The post was edited 3 times, last by CB_MyEos ().

    • ha Chantal,

      Welkom op het forum.
      Je hebt een hele mooie op de kop getikt… donkerblauw zo te zien. Waarom ik dat mooi vind is natuurlijk omdat ik er zelf ook zo een heb.. :P

      Er werden in het verleden wel ritten georganiseerd hoor, meestal rijden er dan 6 to 8 EOS-en mee. Het forum is niet heel actief, dus even laten staan die poll, dan komt er wat meer reactie. Ennnn ook met een klein groepje kan het gezellig zijn.

      Vaak hadden we, om even het seizoen te starten een bijeenkomst (EOS-tech-meeting) bij AC-De Meern, dat was meestal op een zaterdag ochtend of middag in april-mei, dat was alleen een bijeenkomst je, als je even zoekt in het forum zie je de foto’s wel. Organiseren van een rit is wel wat lastiger, maar er doen er altijd wel een aantal mee. Als je hulp nodig hebt, dan help ik graag, dat deed ik in het verleden ook toen Matthieu deze ritten organiseerde.

      Kijk maar even op deze link, eos-forum.nl/index.php?thread/…eeting-2024-april-of-mei/
      dat is van een van de meetings bij De Meern

      O…. Hier nog meer foto’s van een van de meetings, cloud.zonsnet.nl/index.php/apps/gallery/s/pfSePnEe7T4mZxi Dit was in 2023

      The post was edited 5 times, last by Jizkid ().

    • Hey Jizkid,

      Ik wilde inderdaad een blauwe of een zwarte, na 11 jaar in een grijze (ander merk) rond te hebben gereden. Ik ben er heel blij mee, maar de eerste checkpunten beginnen zich al te vertonen bij deze oudere dame die ik al opgezocht heb. Druppels binnen op de deur (check goot) en ik heb bij het richting aangeven een halve kerstboom op mijn dashbord aan extra lampjes branden (check linker achterlicht).

      Kleine groepjes voor ritten zijn niet erg inderdaad, kan heel gezellig zijn. Dank voor het aanbod om te helpen, wie weet heb ik je hulp straks hard nodig, haha ;-)

      Ik zie nu dat de bijeenkomst in de Meern rond een uur of 10, half 11 was. Mooie tijd! Zoals ik in mijn andere post al zei; misschien eerst maar beginnen met een meeting bij AC De Meern in april/mei. Ik gooi van de week wel een polletje in de groep.
      CB_MyEos :thumbup:
    • hallo Chantal.
      Ook wij hebben een donkerblauwe EOS uit 2007, toen nieuw opgehaald bij de fabriek, dat was een hele happening.
      De onze heeft dezelfde vochtproblemen als jouw auto, de dakrubbers zijn wat ouder en daardoor heb je wat meer lekkages. We hebben al enkele keer daardoor storingen gehad aan sensoren waardoor het dak niet open ging, maar bij het droger en warmer weer lost zich dat weer op. Het is wel raadzaam om in de nattere periodes een dakhoes te gebruiken als je de auto niet binnen kan parkeren, dat heeft bij ons goed geholpen.
      Veel plezier en veilige kilometers met je aanwinst. Aad en Wilma.
    • Hoi Aad en Wilma,

      Wat gaaf dat jullie de eerste eigenaars zijn van jullie Eos! De rubbers van mijn Eos zijn aardig goed onderhouden volgens mij. Ik had meer lekkages kunnen hebben :rolleyes: . De bedoeling is dat ik voor van de winter een stalling ga zoeken, dus dan staat ie lekker droog.
      Hebben jullie zin om ook naar de meeting te komen bij AC De Meern? Zou leuk zijn om jullie daar te zien.
      CB_MyEos :thumbup: