afwateringsslang/kanaal in A-stijl is losgekomen

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • afwateringsslang/kanaal in A-stijl is losgekomen

      Goedemiddag,

      wie weet waar de afwateringsslang in de raamstijl op uitkomt? Deze is losgekomen.
      De afwateringsslang die door de A-stijl bij de vooruit loopt is losgekomen terwijl ik een verstopping wilde oplossen van het afwateringskanaal. De verstopping is nog niet opgelost, die zit naar waarschijnlijkheid onderin, maar de slang is losgekomen aan de onderzijde. (Ik heb de slag dus in mijn hand).

      Kan iemand aangegeven hoe ik de slag weer opnieuw kan aansluiten, wat ik daarvoor los moet halen en hoe ik in dat laatste stukje de verstopping kan verwijderen?

      Vriendelijke groet, Bert

      The post was edited 3 times, last by BJK ().

    • Voor zover ik uit jou verhaal begrijp!.
      Deze slang zit in de koof verstopt in de A stijl, hoe deze te demonteren staat uitgelegd op YouTube.
      (Zoek op lekkage A stijl).
      Deze slang loopt uiteindelijk naar onderen en komt mogelijk uit op een rubber manchet die waarschijnlijk uitkomt onder de cover van de ruitenwisser
      Misschien anders eens een foto maken
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      The post was edited 1 time, last by Paul eric ().

    • de slang verloopt en komt onder je dashboard achter de vloerbedekking links boven de pedalen uit.
      Hier zit een soort manchet en komt deze achter het binnenscherm uit.
      Dus wiel verwijderen binnenscherm verwijderen voor meer toegang.
      Het kan zijn dat het rubber manchet onder de vloerbedekking los zit .
      Is je tapijt nat ?
      Op het forum staat ook bij oplossen verstopping a stijl
      Of bij lekkage a stijl het 1 en ander

      greets
    • New

      Dank voor de toelichting!

      Na de A-stijlbekleding te hebben gedemonteerd kon ik de verbinding herstellen en de ophoping (waarschijnlijk in de eendenbek, de uitmonding) doorprikken met een soort internetkabel. Ik had ook het dashboardkastje verwijderd maar dit was onnodig. Volgende keer pak ik de verstopping van onderaf aan.

      Bert
    • New

      de aansluiting van de slang bovenin op het staal heb ik ook met kit aangewerkt de aansluitklem heeft de neiging te scheuren.
      Als je zoekt op de site op de tekst “ lekkage a stijlen “ krijg je met foto’s het draadje daarover.
      Met verdere info
      Op Ali expres is er een heel dun ontstopping tooltje te koop voor een paar euro.
      Ik zet bovenin meestal een trechtertje met een slangetje en doe de onstoppingstool daaardoorheen en giet dan water mee ( 2 personen job)
      En zo houdt ik ze schoon

      greets
    • New

      Het is inderdaad precies zoals Winston aangeeft.

      Ik gebruik een variant van de Winston-methode. Ik heb een kabel van de rem van een fiets, daar ziet aan het einde zo’n eindbolletje aan, daarmee kun je prima ontstoppen.
      Daarna jas ik er met een oppomp plantenspuit gewoon 3 liter water doorheen, knappe verstopping die dat tegenhoudt. Als je dat gewoon ieder kwartaal even doet blijft de leiding helemaal vrij.