smartTOP module

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Heeft ter iemand van jullie het volgende ook aan de hand gehad met de SMARTTOP:
      toen ik terug kwam vanuit de stad ging ik naar men geparkeerde auto toe, stapte in, deed de motor aan.
      De achteruit versnelling ingezet. De buitenspiegels waren ingeklapt, ik dus op de knop gedraaid tot de "R" stand. toen achteruit gereden. Toen ik op de baan zat merkte ik dat het spiegelhuis aan de passagierskant zat te bibberen.
      Ik me aan de kant gezet en gaan kijken. Wat bleek te zijn is dat het spiegelhuis los zat alsof er iemand me aangereden had. Ik terug beide spiegels laten inklappen en terug laten uitklapppen. Toen zat hem terug vast.

      Kan me iemand vertellen of hij dat ook eens aan de hand heeft gehad.
      Mss een electronica fout van de Smarttop module?
      Want ik heb zo de indruk dat het niet te combineren is als ik men buitenspiegels uitklapt en ook in achteruit versnelling zet

      Graag ook informatie over het kalibratie ervan. Bijv als ik in + kalibreer gaat de spiegel dan naar omhoog gaan en bij - naar omlaag? Want telkens als ik na een paar keer men spiegels laat inklappen dan is men passagierskant niet juist meer ingesteld hoe ik hem had gezet.

      Aan Marco,
      mag ik vragen op welke positie uw rechter spiegel is gekalibreerd. Bijv. +04 of -03 of +01, enz....

      Bij voorbaat bedankt
      Davy
    • Hoi Davy,


      Ik heb hetzelfde ook één keertje aan de hand gehad, alleen was het in mijn geval de spiegel aan de chauffeurszijde. Of het een elektronika-probleem is durf ik niet te zeggen, in ieder geval kan het in mijn geval niet met de SmartTOP module te maken hebben gehad aangezien die geen functie heeft op de spiegel aan de chauffeurszijde. Wel had ik de spiegels ingeklapt na een ritje over een zeer hobbelige weg. Eenmaal de spiegels weer uitgeklapt bleek mijn spiegel enorm te trillen. Eenmaal thuis was het goed te voelen dat de hele spiegelbehuizing los zat, en was goed zichtbaar dat er een kier was ontstaan tussen het doorzichtige deel en de rest van de behuizing. Met enige kracht kon ik het geheel weer vast in elkaar klikken, en na nog eens de spiegels elektrisch in- en uitgeklapt te hebben was alles weer in orde. Het is daarna niet meer voorgekomen.

      Op zich mag het niets uitmaken als je tegelijkertijd de spiegels in- of uitklapt, en met de SmartTOP module in achterruit gaat, want het enige wat de module doet is een signaal geven aan de CAN-bus, en die regelt zelf wel de timing van beide operaties, dat zal nooit tegelijkertijd gaan. Ook de rechter spiegel inklappen terwijl deze geheel naar beneden gedraaid is met de module mag geen problemen opleveren.

      De calibratie is een beetje "tricky", ook ik heb soms het idee dat de spiegel soms steeds hoger terugkeerd terwijl het andere keren precies naar dezelfde positie terug keert. Ik heb mij af zitten vragen of dit misschien te maken heeft met het wel of niet met nog draaiende motor terug laten keren van de spiegel in de originele stand, aangezien met draaiende motor het voltage natuurlijk net iets hoger is dan alleen spanning via de accu. Ik heb mijn rechter spiegel gekalibreerd staan op +04, dat lijkt voor mij het beste te werken. Een standje hoger en de spiegel keert hoger terug, een standje lager en de spiegel keert uiteraard ook lager terug.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Hoi Mark,


      Als ik mij niet vergis, is deze module vrij populair onder de amerikaanse Eos rijders, volgens mij staat er wel het een en ander over geschreven in het VWvortex forum: forums.vwvortex.com/zeroforum?id=786

      Zo op het eerste gezicht te lezen is het goed vergelijkbaar met de SmartTOP module van Mods4Cars, met nog een of twee extra bijkomende functies. Maar dat zegt natuurlijk niets over de betrouwbaarheid.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • yo yo peeps die link van die smartop module werkt ni meer denk ik

      ik wil dit zeker ook ma ik ken er geen bal van van autos ik durf er zelf ook niks aan te doen

      kan iemand mij een adresske geven van een garage in belgie die dat wel kan

      en mss die link trug geven voor het spel te bestelle

      grtz
    • Hoi,


      "Crouze" schrieb:

      Aansluiten van de kabels voor de smartTOP module. Het ziet er allemaal gecompliceerder uit dan het in werkelijkheid bleek te zijn.

      Ik heb begrepen dat er inmiddels als optie voor een veel makkelijker aan te sluiten adapter gekozen kan worden. Een soort van "plug-and-play" in plaats van met de hand sommige stekkertjes moeten te her-rangschikken.

      De EOS T-Adapter Harness kost wel wat extra: wilhelmy-it.de/sms/shop/index.php?mode=view&idlistpos=2. Of het ook de moeite waard is? In feite sluit je de module maar één keer aan en is deze adapter een beetje overbodige luxe, maar als je liever de module echt uit wilt bouwen elke keer wanneer je met de EOS naar de dealer gaat is het natuurlijk wél een uitkomst!


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Re: smartTOP module

      Hoi,


      Zonder de module moet je de schakelaars voor het openen/sluiten van het dakluik als wel het hele dak vast blijven houden zolang het duurt om het te openen en weer te sluiten. Bovendien is de bediening ervan contra-intuïtief, dat wil zeggen dat je de schakelaars ingedrukt/naar voren moet houden om het dak te openen en uit moet trekken/naar achteren om het dak te sluiten.

      Met module hoef je de schakelaars slechts even te bedienen om het dakluik en het hele dak te openen en te sluiten, je hoeft die schakelaars dus niet vast te blijven houden. Bovendien kan de module de bediening omdraaien, dus de hendel voor het dak naar achteren opent het dak, en omgekeerd.

      Hopelijk maakt dit het een en ander wat duidelijker :wink:


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Re: smartTOP module

      Hoi,


      Ik had inderdaad iets té snel over de vraag heen gelezen... :oops:

      In de herhaling, nu de smartTOP functies via de afstandsbediening (in het Engels weliswaar):

      Quellcode

      1. OPEN tap when all doors already unlocked all turnsignals on for 30 sec
      2. OPEN hold let go when turnsignals on windows down
      3. OPEN tap when windows roll down sunroof open
      4. OPEN hold let go when turnsignals off again top opens, windows down
      5. OPEN tap when top opens top opens, windows up
      6. CLOSE tap when all doors already locked all turnsignals on for 30 sec
      7. CLOSE hold let go when turnsignals on windows up
      8. CLOSE tap when windows roll up sunroof close
      9. CLOSE hold let go when turnsignals off again top close, windows up

      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Re: smartTOP module

      Hoi jabbevw

      - de actie loopt nog tot eind van de maand
      - er is de smartTOP-EOS voor 299,00 Euro en de T-adapter voor 69,00 Euro plus versendkosten
      - als er 30 deelnemers zijn komt er 20% korting op (met z'n 25 zitten wij nu op 17,5%)
      - je kan ervoor kiezen om alleen de module of ook de adapter te bestellen
      - als je mee wilt doen zet je gewoon je naam onderaan op de lijst
      - naar afloop van de actie komt er een mail met verdere uitleg
      - het geld zou je dan gewoon over kunnen maken (geen creditcard!)

      als je meer zou willen weten zeg het maar... :)

      Uwe
    • Re: smartTOP module

      Heb hem ook besteld via een vriend in amerika die hem deze kant mee op neemt.... scheelt een paar euro (meer dan 100). Ben benieuwd hoe de werking is... met name het draaien van de spiegel... op mijn 2008 model schijnt al een "parkstand" op de passagiersspiegel te zitten. Dit is af fabriek in combinatie met de PDC. Mogelijk dat die functie uit moet op de module???. Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee? :-k
      Greetzz :smt006
    • Re: smartTOP module

      "jabbevw" schrieb:

      Ik heb de module vorige week geplaatst
      Als ik mijn speigel op stand 'r' plaats (stand om deze op positie te zetten) en ik schakel voertuig in achteruit, kantelt de spiegel naar onder
      zet ik hem op'r' of neutraal doet hij niets en blijft hij gewoon staan


      Dankje voor je reactie.....
      Is jou auto voorzien van PDC en van welk model jaar is deze?

      Groeten Erick