Welke benzine in FSI 2.0 150pk

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Welke benzine in FSI 2.0 150pk

      Hoi
      Graag had ik vernomen welke benzine jullie tanken in de EOS 2.0 FSI - 150 pk
      De 95 of 98??? Welke benzine is beter of maakt het geen verschil?
      En het gemiddelde verbruik van de wagen.

      De mijne verbruikt toch tot boven de 10 liters per 100 km, en ik trek maar op tot 3500 toeren.
      Indien ik sportief rij, ligt het verbruik ver boven de 11 liter
      :idea:
      Wat denken jullie, ???

      Groetjes Steve
    • Hoi Erwin

      Ik ben gestart met 98 te tanken bij Q8. Zal zien wat het doet.
      Bij jou, wat is het gemiddelde verbruik?? Rij je sportief of normaal.
      Tot hoeveel toeren trek je op??

      Ik zou willen weten hoe VW aan die 8.5 a 8.6 liters per 100 km komen (gemengd verbruik)

      Indien ik jou verbruik ken, dan kan ik weten dat het normaal is dat hij 10 liters verbruikt.

      Groetjes Steve
    • Re: Welke benzine in FSI 2.0 150pk

      Zo, na 3 jaar dit topic weer uit het stof....
      Ik heb nooit gelooft in het nut van de zogenaamde hoge kwaliteit brandstoffen.
      Kon er werkelijk nooit iets van merken.
      Maar bij de 2.0 FSI Eos heb ik na een aantal tanken echt het idee dat ie beter rijdt.
      Tank overigens bij BP die in tegenstelling tot V-power nog wel ron 98 heeft.
      Het verschil in verbruik is volgens mij marginaal en eerder tussen de oren.
      Belachelijke sghreifvout er uit gehaald :oops:
      En blijkbaar kan het ook in 2x niet goed, dan maar op zijn jbf :P
      Groeten, Edwin
    • Re: Welke benzine in FSI 2.0 150pk

      "oele" schrieb:

      Zo, na 3 jaar dit topic weer uit het stof....
      Ik heb nooit gelooft in het nut van de zogenaamde hoge kwaliteit brandstoffen.
      Kon er werkelijk nooit iets van merken.
      Maar bij de 2.0 FSI Eos heb ik na een aantal tanken echt het idee dat ie beter rijdt.
      Tank overigens bij BP die in tegenstelling tot V-power nog wel ron 98 heeft.
      Het verschil in verbruik is volgens mij marginaal en eerder physigisch.


      Heb er gezien de huidige exorbitante brandstof prijzen toch maar een belletje naar VW aan gewaagd, opmerking VW garage:
      De 2 liter 150 pk heeft een pingelsensor waardoor het ontstekingstijdstip indien nodig vervroegd of verlaat wordt, je kan dus geen schade oplopen door 95 RON benzine.
      Pas als je veel plank gas rijd, kan je iets merken van de lagere klopvastheid omdat de motor dan iets minder fel is.
      Conclusie: Voor het gewone Hollandse verkeer is RON 95 prima geschikt, ga je een keer racen of een lange vakantiereis maken met hoge snelheden dan is RON 98 geen verkeerde keus.

      Groet JRO
    • Wellicht een heel late reactie op dit topic, maar toch:

      Ik sluit mij aan bij JRO: in Nederland rij ik met 95 en op vakantie 98.

      Mijn EOS met DSG, 2 ltr Turbo heeft de neiging om in D stand heel vroeg te schakelen, zelfs in de Zwitserse Alpen met soms 12 a 14% hellingen, meent de motor bij net geen 2.000 rpm al te kunnen schakelen en met amper 1.500 rpm naar boven te moeten blazen. Gaat ook prima, de auto trekt vanaf 1500 rpm als been ongetemde beer. Maar met RON95 hoor je daardoor regelmatig pingelen tot de 2000 a 2200 rpm. Met RON98 is dat een stuk minder, hoewel de fabriek het niet voorschrijft. In Noord Italië heb ik dit jaar een keer RON100 getankt. Heb ik nooit elders kunnen krijgen. Pingelen was volledig weg bij lage toeren. De auto regelt automatisch bij, dus RON95 moet altijd kunnen. In de bergen moet je dan wel even handmatig schakelen en een beetje boven de 2.500rpm blijven. Ik kies liever voor 98 maar merk niet veel in prestaties.

      Dan over berg rijden in combinatie met de DSG, niet iets voor dit topic, maar sluit aan bij voorgaande: zorg dat de auto alleen berg af in de S stand staat, bij voorkeur niet naar boven. De bak schakelt daardoor zo vaak, dat deze oververhit kan raken. Met een losse auto is de kans klein, maar zwaar belast met bijvoorbeeld een caravan blijft de bak maar schakelen met dito risico's en slijtage. Zet de bak bij voorkeur in Manual en laat de motor lekker werken. Is beter dan de bak te laten werken!