Bakken met water!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Bakken met water!

      Gisterochtend begon mn dag net zoals altijd rond 0600 uur. Wat anders was dan andere dagen is dat ik na het openen van het portier van de Eos een soort golfslagbad aantrof op de stoelen/matten en het dash . Langs de ‘bogen’ gevoeld, ja: die waren ook doorweekt. Aangezien mn Eos al wat jaren in mijn bezit is en gedurende periode heerlijk droog is gebleven was het een fantastische verassing

      Dus: halve forum afgespeurd naar goede oplossingen voor mijn problemen en diverse goede diy methodes gevonden.

      Vooral de diy afwatering a stijl van Mac is bijzonder hulpvol gebleken,

      Bij een doe het zelf garage alles gergeld in de middag maar na de regen van vannacht liep ik toch een beetje met lood in mn schoenen naar de VW...

      Wat blijkt: helemaal netjes droog!! Nu staan er 3 vochtvreters voorin om t overtollige vocht er uit te krijgen.

      Echt bedankt voor alle handige tips allemaal. Zelfs een a-technisch figuur zoals ik kan er met wat zweet op t voorhoofd mee uit de voeten! En nu op naar de zomer!!

      :eosweiss:
    • Ah je bedoelt deze link ?

      Ja balen he zo’n plens water.
      Het blijft toch lastig hoor, de ene keer gaat het helemaal goed en een andere keer lekt het bij mij weer heftig. Eigenlijk geen peil op te trekken.
      Ik dacht zelf, ik plak er wat overheen, dus had wat statisch plakspul gehaald, dat wat je normaal op ramen plakt, met het idee dat je daarmee gedurende een plensbui het meeste water weghoudt,
      maar dat is er niet tegen bestand als je gaat rijden, dan ben je het zo kwijt.
    • Precies: die link bedoel ik. Toen ik die aan het bekijken was dacht ik: dat kan nooit zo gemakkelijk zijn. Maar is prima te doen. Wel even zitten stunten/prutsen met het loshalen van de plastic dashboard onderdelen. Zitten allemaal met soort clipjes vast en het loshalen van deze onderdelen gaat gepaard met aardig wat gekraak.

      De afwatering aan de achterzijde (in de wielkast) is met de wielen eraf gemakkelijk schoon te krijgen. Die gekke rubber afdichting helemaal opengesneden (daar kwam me toch een prut uit) en alle rubbers nogmaals ingesmeerd met een royale lading Krytox.

      Waar zitten de lekkages bij jou dan? Ook de 'bogen' van het dak of andere plaatsen?
    • Jekyl schrieb:

      Precies: die link bedoel ik. Toen ik die aan het bekijken was dacht ik: dat kan nooit zo gemakkelijk zijn. Maar is prima te doen. Wel even zitten stunten/prutsen met het loshalen van de plastic dashboard onderdelen. Zitten allemaal met soort clipjes vast en het loshalen van deze onderdelen gaat gepaard met aardig wat gekraak.

      De afwatering aan de achterzijde (in de wielkast) is met de wielen eraf gemakkelijk schoon te krijgen. Die gekke rubber afdichting helemaal opengesneden (daar kwam me toch een prut uit) en alle rubbers nogmaals ingesmeerd met een royale lading Krytox.

      Waar zitten de lekkages bij jou dan? Ook de 'bogen' van het dak of andere plaatsen?
      Mijn lekkage zit eigenlijk altijd links voor. Daar waar het dak aansluit op de A-stijl van het voorraam .
      Het is hier te zien net naast mijn hand.
      En het treedt alleen op als het werkelijk plenst van de regen.
      Wat ik dan vermoed dat er gebeurt is dat de zaak begint over te lopen, het loopt uit de gootjes, en komt dan in de draagarm terecht.
      Door de draagarm loopt het ondermeer naar achteren en komt er achterin een plasje water te staan, je kunt dat zien op foto 3 in deze post. Althans ik dénk dat het zo gebeurt. Het kan ook nog anders zijn. In ieder geval is het heel moeilijk te bepalen wat dat water precies doet.
      Vermoedelijk sluit daar bij mij het rubber niet helemaal goed aan. Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen .
      Wat ik gisteren gedaan heb, toen het ook flink regende, is er een stuk van dat statische raamplastic heb opgeplakt.. dat blijft netaan zitten in de regen. Je kunt er niet mee rijden, dan laat het los.
      Gisteren in ieder geval geen lekkage daar.
    • Had ook wat last van lekkage bij de dakstijl rechtsvoor enkele weken geleden (verstopte afvoer, nu doorgeblazen). In afwachting van garagebezoek toen alvast een dakhoes gekocht:

      winparts.nl/schoonmaken-besche…rpoint-large/p108340.html

      Werkt goed tegen regen/sneeuw en leg je in een minuutje op de auto. Bij noodweer is de hoes uiteindelijk doorweekt en komt er toch wat vocht door, maar meeste regen wordt buiten gehouden. Best happy mee.
    • Hallo allemaal, ik ben al veel te lang bezig met het oplossen van de waterhuishouding van mijn EOS. Alle tips uitvoerig gelezen, toegepast en toch heb ik elk jaar op enig moment de kuip van zowel bijrijder (meest) en bestuurder vol staan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niet de rubbers en ontwateringsslangetjes vanaf het dak waren maar de ontwateringsgaten onder de voorruit/ruitenwissers. Die blijken ook te verstoppen en is heel lastig schoon te maken. Daardoor komt bij zware regenval het waterniveau te hoog en kruip dan achter het dashboard langs de isolatieschuimlaag in. Heel frustrerend maar eindelijk gevonden!